Selasa, 26 Agustus 2014

De naturliga listor

I dagens värld, kommer du att bli svårt att hitta någon att hävda att reklam är ineffektiv. Bevisen är runt. Vi bombarderas med reklam talar om för oss hur vi måste ha varje produkt. Har du någonsin stannade och undrade varför? Svaret är naturligtvis att det fungerar. Multinationella företag inte spenderar miljoner varje år för att förlora pengar, tvärtom stora företag spenderar pengar eftersom deras Harvard MBA revisorer berätta för dem att de hamnar långt före. Sanningen är att om du inte är reklam du och ditt företag är antagligen miste.
Vid denna punkt ett antal människor tänker förmodligen en av två saker: kan jag inte råd att annonsera för en kort tid och har bara ett fåtal människor ser min annons, eller de känner strömförande och vill ta det stora steget och investera. Sanningen är att du inte behöver spendera en ofantlig förmögenhet att ha en effektiv reklamkampanj. Som en t-shirt screentryckare, jag har sett folk spenderar mindre belopp en kreativ t-shirt som de sedan använder som kärnan i deras kampanj. Detta verkar vara en naiv försök till reklam, men sanningen är att många av mina kunder har berättat för mig att det är deras mest effektiva formen. Tänk på det. De flesta annonser är runt en månad toppar. T-shirts kvar i minst ett par år. De människor som bär dem gå runt och exponera ditt företag till en myriad av människor varje gång den är sliten. Detta leder till långsiktig, billig, effektiv reklam för ditt företag.
Denna typ av personlig reklam effektivitet kan bäst ses i jämförelse med några av de mer traditionella former. Telefonböcker exempelvis används mindre och mindre som Internet fortsätter att etablera sig alltmer beslutsamt i både affärs-och personliga liv. Sökmotorer är ett utmärkt sätt att gå men kräver tid och pengar, och massor av båda. För att göra det högt på de sponsrade länkarna kan betyda att betala dollar per klick. De naturliga listor kräver att du hälla pengar och tid utveckling. Jag kan säga just nu att den som är nummer ett på Google ägnat mycket mer tid och pengar än alla som någonsin köpt t-tröjor gjorde. TV, kan radio och tidningar får du företag namn där ute, men de kan vara väldigt dyrt, kortlivad, och till och med i en omfattning ineffektiv. Om dina kunder inte eller hör annonserna så har du slösat bort en rejäl summa pengar.
T-skiter på andra sidan är billigt. De kräver inte besväret och tiden att många andra former av reklam gör. Plus att de har långt stor livslängd och kommer att gå sig rätten till potentiella kunder. En effektiv t-shirt kampanj kan ta något annat än en bra design, något som åtminstone mitt företag hjälper till med gratis, och ge bort dem till dina vänner, kunder eller till och med främlingar. Av egen erfarenhet har jag sett hur effektivt detta gång på gång. Jag har fördelen av att se dessa t-shirts gå från idé till annonsen, och till min stora förtret, jag får ofta njutningen av att se människor jag aldrig träffat bära dem. Jag ser annonser runt, så jag vet att de är effektiva på att bli sedd.
Ditt företag kan dra stor nytta av reklam. Kanske du redan har tänkt utöka din verksamhet eller ditt företag reklam, eller kanske denna uppsats har gett dig lite motivation. I båda fallen uppmanar jag er att överväga att använda anpassade tryckta t-skjortor i ditt nästa annonskampanj.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar